9 juni

10 juni 2017 - Montreal, Canada

Gisterenochtend hebben we uiteindelijk een beetje rondgelopen in Ottawa, nket veel bijzonders. Reisgids sprak over boulevard met winkels en kraampjes maar dat zijn we precies toch niet tegengekomen ofwel zijn we meer gewoon.
Daarna rit naar Omega Park waar het absolute hoogtepunt van onze reis plaatsgevonden heeft!! Je mag daar met je auto, ramen naar beneden + wortels in de aanslag,een rit maken tussen de dieren en ze voederen. Die zijn dat zo gewoon, ze komen hun hoofd binnensteken in de auto. Naast alle soorten bambi's en rendieren die je je maar kan voorstellen hebben we ook dieren gezien die je niet kan voederen: bruine beren, witte wolven, zwarte wolven. Er was ook een boerderij waar je tussen de geitjes kon gaan lopen. Onnodig te zeggen dat ik een overkill aan foto's heb, ik ga proberen een selectie in een map te zetten.
Om iedereen de kans te geven om aan het raam te zitten hebben we de groep gesplitst in 2 - tijdens de voederronde van de ene groep heeft de andere groep gepicknickt en boerderij bezocht. Aangezien zo'n rit toch 1,5u duurt was de middag rap voorbij. Doorgereden naar ons hostel in Montreal,waar we de komende 3 nachten blijven. We liggen met 3 vreemden op een kamer van 10 en hebben 1 wc en 1 douche,het wordt hier serieus puzzelen. We hebben wel het geluk dat er 4 bedden apart staan (kamertje in kamertje), aangezien we met 4 vrouwen zijn en er al mannen in de andere kamer liggen was het rap beklonken en liggen we hier een beetje apart. Toch iets van privacy.
Vandaag is het uitslaapdag, dat was eens nodig. Straks om 11u volgen we een begeleide wandeling door Montreal, in de namiddag zien we nog wel.
Gezien de vele km die we elke dag afleggen beginnen mijn voetjes het lastig te hebben. Gisteren na het avondeten (Mexicaans) waren ze weer zo gezwollen dat ze niet meer in mijn sandalen pasten.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl