18 juni

19 juni 2017 - Algonquin Provincial Park, Canada

Vandaag waren we op tijd opgestaan om om 8u30 te kunnen vertrekken naar de kanoverhuur. We hadden gisteren speciaal nog gebeld om te vragen of het wel zou doorgaan gezien de slechte weersvoorspellingen, toen zeiden ze van wel. We zijn opgestaan met regen en onweer, en stonden toch om 9u klaar voor dekanotocht om dan te horen dat het toch niet doorgaat. Ze zijn niet van hun woord, we hadden ook geen plan B. 's middags mochten we opnieuw bellen voor evt halve dag kano.
We zijn dan teruggereden naar onze vakantiehuisjes, onze gastheer heeft gezelschapsspelletjes liggen en we hebben The game of life gespeeld. Mijn broer en ik hebben dat in een ver verleden nog bij de buurkinderen gespeeld maar het fijne wist ik er niet meer van. Aangezien de handleiding en redelijk veel kaarten ontbraken moesten we ons een beetje redden met internet en improvisatie.
's middags kwam het zonnetje erdoor, gebeld maar het risico op onweer was té groot, ze vaarden niet uit vandaag. Konden ze toch evengoed op voorhand zeggen?

In de namiddag zijn we een beetje gaan shoppen, naar de Walmart geweest (zoals de echte toeristen), ijsje gegeten en gaan bowlen. Onzen tijd was er toch mee gepasseerd. We waren eigenlijk te vroeg voor de resto maar we hebben cocktails en aperitiefhapjes besteld en zo onze avond gevuld.
Eenmaal thuis nog een beetje gemanield en nu liggen we in ons bedje.

Toen we van de resto naar huis reden, is er een stortbui uit de hemel.gevallen,zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Op de 5 meter van de deur tot aan de auto waren we volledig natgeregend. De weg was amper zichtbaar, precies of je reed in een mistbank. Maar het was dus een regengordijn. We zijn in de auto blijven zitten, het paadje naar ons huisje is licht bergop,het water kwam er.in een stroom afgelopen. Als ze.hier de.sluizen openzetten menen ze het. Na iets meer dan een half uur was het voorbij en kwam de blauwe hemel terug tevoorschijn.

Nog zoiets raars is dat we hier wifi hebben. Er is geen bereik, belle en smsen kan niet, we zitten hier in the middle of nowhere en toch is er wifi. Het is echt een basisbehoefte aan het worden. Des te beter voor ons natuurlijk! Zo zijn we bij de bowling uitgekomen.

Morgen zou het zonnetje een hele dag schijnen. Of misschien is het veiliger te zeggen dat ergeen regen meer voorspeld is. We gaan dan een paar wandelingen uitproberen en willen graag zwemmen in het meer. Erliggen hier waterfietsen (en kano's, haha),er zijn watertrampolines. Naar.de hygiëne mag je wel niet te nauw kijken. Komt onze weerstand alleen maar ten goede!