13 juni

14 juni 2017 - Quebec, Canada

Gisteren is de boot uiteindelijk toch uitgevaren naar het walvissengebied, maar jammer genoeg hadden de walvissen ook een dagje vakantie. Het enige.wat er te zien was, waren kleine witte stipjes in het water, wat ruggen van beluga's bleken te zijn. Er is 1 walvis die zijn rug eens liet zien, maar ik stond de verkeerde kant van de boot en hij heeft zich niet meer laten zien. Jammer.
Daarna naar een park met waterval voor een wandeling: heel mooi, maar wat een invasie van muggen! Het wordt precies tijd om de deet ook in de rugzak te steken.
Dan nog een lange rit naar Quebec. De GPS stuurde ons langs een veerboot, uiteindelijk bleek dit een geluk want er stond 2u file op de brug over te steken. Ingecheckt in de hostel en iets gaan eten. Daarna zijn we met 4 nog eenen gaan drinken in een Irish pub. Er zitten er hier 4 of 5 in dezelfde straat, keuze genoeg.

Vandaag gaan we terug met 5 ipv 7 de stad Quebec te voet gaan verkennen.

In de hostel zit de warmte serieus binnen,airco is er niet,enkel een kleine ventilator. Het was een zeer warme en korte nacht. We hebben de ventilator laten aanstaan maar wat maakt dat ding lawaai. Nog 1 nacht hier en dan hopelijk eens deftig slapen. Of een poging doen om in de auto bij te slapen, maar daar ben ik niet echt goed in.

De temperatuur buiten ligt hier gelukkig 10° lager dan in Montreal: een aangename 21°is zéér welkom :-D

We maken er hier met de mensen die wel meewillen het beste van.